вівторок, 22 березня 2016 р.

Несватківський навчально-виховний комплекс
«загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»

Особливості  організації  навчально-виховного  процесу  зі  спортивно  обдарованими  учнями.

Обдарована дитина – це така дитина, яка демонструє розвиток здібностей, вищий за здібності однолітків, це сукупність здібностей, що дозволяє дитині досягти вагомих результатів в одному або декількох видах діяльності, що є цінним для суспільства. Ця якість формується і проявляється в діяльності.
             Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді .
У Національній доктрині розвитку освіти, що визначає стратегію і основні напрямки розвитку освіти в Україні  в  ХХІ  столітті,   записано:
«Система   освіти  має   забезпечувати   підтримку  обдарованих   дітей  і молоді,   розвитку   у  них   творчих   здібностей,   формування   навичок самоосвіти і самореалізації особистості».
Науково обґрунтований підхід до  процесу  побудови  педагогічної технології виховання інтересу в учнів до занять фізичною культурою та спортом дає змогу   вчителям   фізичної  культури,   тренерам,  класним керівникам, шкільним   психологам, батькам  всебічно  зрозуміти суть і причини явищ і   процесів   у  розвитку   масового  охоплення  школярів оздоровчою і  фізкультурно-спортивною   діяльністю   через   самостійні заняття,  відвідування   спортивних    секцій,     груп    ЗФП,    участі    в спортивних змаганнях.
         У період навчання у школі в учнів розкриваються творчі здібності та задатки до опанування фізичними вправами, рухливими, народними і спортивними іграми, видами спорту, відбувається найбільш   активний розвиток моральних та естетичних якостей, становлення та стабілізація характеру, розвиток інтересу, формування позитивних звичок.  Все це підкреслює, з одного боку, наявність високих потенційних можливостей учнів, а з іншого – необхідність максимальної реалізації цих можливостей в процесі участі учнів у  навчально-виховній  діяльності
Виявляти здібності дитини потрібно як найраніше, в школі – під час навчання  в початкових класах. Для цього я відвідую уроки фізичної культури, позакласні заходи в молодших класах,   допомагаю   вчителям початкових класів в їх  проведенні, цікавлюсь  у  колег  успіхами  дітей. Обдаровані    діти,   як   правило,  дуже    активні,  вони  найбільше  часу проводять на спортивному  майданчику  і   в   спортзалі,   відрізняються своїми анатомо-фізіологічними   особливостями,   які    в   майбутньому забезпечують реалізацію поставлених завдань. Їм я приділяю    особливу увагу, підсилюю інтерес до занять фізичними  вправами.  Робота  щодо виявлення, вивчення здібностей та обдарувань продовжується в п’ятому 
та наступних  класах. Вона  базується  на   аналізі   виконання   учнями навчальних нормативів, їх виступів  в районних  й  обласних змаганнях.
  
       Відомо, що діти тоді стають талановитішими, коли створюються умови для реалізації їх здібностей.  Наша  школа порівняно  непогано матеріально забезпечена. До  послуг  дітей  - спортивний  майданчик ,  спортивний зал 24х12м ., спортивний інвентар.
Наступна умова для розвитку обдарованих дітей – система роботи з фізичного виховання. Вона  включає урок   фізичної      культури, як основну    форму   фізичного    виховання,     фізкультурно-оздоровчі, спортивно-масові    заходи  в   школі,   заняття   гуртків      та   секцій, позашкільну роботу,  участь в районних і обласних змаганнях. На базі

школи  працюють спортивні секції з легкої  атлетики і баскетболу, а в
вечірній час займається молодь села.
                     Учні школи активно приймають участь в  районних, обласних  і
Всеукраїнських   змаганнях  з  легкої   атлетики,   лекоатлетичного  кросу,
баскетболу, футболу,  легкоатлетичне  чотириборство «Дружба», гандболу,
легкоатлетичних естафетах, настільному тенісу і «Козачий гарт».
  Урок фізичної культури розвиває основні фізичні якості та рухові здібності учнів, підвищує рівень фізичної підготовленості учнів. На уроці під час виконання  нормативів  маю  можливість   провести  діагностику   кондиційних    фізичних    якостей     ( сили,   швидкості,   витривалості, гнучкості й швидкісно- силових якостей)  та координаційних  здібностей (узгодження рухових дій) учнів, моніторинг  розвиток обдарованості.
Урок виховує інтерес, звичку до занять фізичними вправами. Обдарованість   включає   активність,    наполегливість,    надзвичайну працездатність. Для організації роботи з такими дітьми «рамки» чинної програми  з  фізичної  культури  є   завузькими,   тому   коригую    зміст навчального матеріалу, враховуючи  індивідуальні  особливості   учнів.
Більше    годин    навчального    матеріалу   виділяю    баскетболу,  який
розвиває  всі  фізичні якості  (силу, швидкість, витривалість,  гнучкість, швидкісно- силові якості, координацію).

     .  Починаючи  з  5  класу, навчаю  учнів проводити  комплекси  загально  розвиваючих  вправ  в  русі  і  на  місці.  Завдяки   цьому учні отримують   інструктивні  навики.   Розробляю   учням    індивідуальні завдання, націлені на підготовку до конкретних змагань, створюю умови
для реалізації цих завдань. В роботі з батьками звертаю  їх  увагу  на  те, що наявність перекладини вдома покращить результати в підтягуванні на перекладині, скакалки,  гантелі,  м’ячі  і інші  види спортінвентарю.
Але  є  приклади,  коли  учні   6-8  класі,   маючи   високі анатомо-фізіологічні    показники,   не   демонструють    відповідні    результати. Впливають негативні фактори: погіршення здоров’я, побутові проблеми, травми. Проте найпоширеніша причина такого стану  –  це  недостатня мотивація, Мотивація – це бажання людини  реалізувати  свої  задатки, можливість поставити мету і йти до її виконання.
Доцільними з цієї точки зору вважаю такі мотиви:
- орієнтація учня  на  кінцевий   результат:   досягнути   високого   рівня, оволодіти новими навиками;
- орієнтація учня на винагороду:   похвала,   оцінка,   грамота,   грошова премія;
- інтерес учня до самого процесу діяльності,   задоволення  від   відчуття м’язового напруження;
- бажання бути не гіршим.
. Переконаний, кожна дитина   обдарована  від   природи,   покликання вчителя – розгледіти та виплекати  це  обдарування,   запалити   іскру таланту.  
.  Робота з обдарованими дітьми потребує перебудови алгоритму стосунків «учитель – учень» і стилю взаємодії з учнями. Основними рисами цих стосунків вважаю відкритість, віру в здібності й можливості учня повагу до особистості. Адже лише спільна продуктивна діяльність викладача й учня може забезпечити максимальне задоволення індивідуальних інтересів кожного. Робота з фізичного виховання повинна базуватися на гуманному ставленні до кожної дитини: всі діти потребують нашої уваги і піклування.
  Вважаю, що робота з обдарованими дітьми, як безпосередньо на уроці, так і в позаурочний час сприяє саморозвитку, самореалізації особистості в навчальному процесі, підготовці учнів до самостійного життя, вихованню стійкого інтересу до самостійних занять фізичною культурою  і  спортом.    Лише    систематичність,     системність    та послідовність в її проведенні, при наявності інших необхідних умов, забезпечує прийнятні результати. 
        Талановиті діти – це величезне загальнолюдське багатство, неоціненний національний статок. Сам факт їх існування гарантує людству гідне існування. Кожна дитина обдарована по-своєму. Для того щоб зберегти національне багатство, примножити його і використовувати з максимально можливою користю, необхідно навчитися допомагати особистості віднайти себе і правильно оцінити, обережно підтримувати її розвиток .

Немає коментарів:

Дописати коментар